Ti tips til kommende mødre

Det kan være overvældende at blive forælder for første gang. Med alle de nye ansvarsområder, som du skal påtage dig, kan det være let at blive modløs eller overvældet af alt det, der sker i dit liv. Der er dog nogle ting, som du kan gøre for at gøre denne overgang lettere og hjælpe med at sikre alles lykke. I denne artikel vil jeg dele nogle tips til, hvordan forældre kan tilpasse deres livsstil efter at være blevet gravide med deres første barn, så de føler sig glade og sunde, mens de tager sig af sig selv og deres familiemedlemmer!

– Lær om barnets milepæle, så du kan holde dig orienteret og planlægge i forhold til dem.

– Lav en liste over de ting, du har brug for, så du ikke glemmer dem, når barnet kommer. -Skab et støttesystem med andre forældre, der har fået børn for nylig, eller arranger legeaftaler, så dit barn har folk på samme alder omkring sig, når du har brug for det at være.

– Prøv, at få så meget søvn som muligt, også selv om det bare er en lur i løbet af dagen – Tag dig tid til dig selv, og gør ting, som du kan lide at gøre, eller altid har haft lyst til at prøve! Du behøver ikke at have dårlig samvittighed over at have lidt “mig”-tid i ny og næ

– Køb det rette udstyr. Undersøg på nettet, hvad der kan være godt at have af udstyr, når man har et spædbarn. Det kan være en slyngevugge, som er en genialt seng, som sikrer en tryg og lang søvnrytme. Slyngevuggen kan købes hos Membantu.

– Hav sutteflasker og modermælkserstatning klar. Selvom du foretrækker at amme dit barn, så er det ikke sikkert, at dit barn kan finde ud af det. Giv dig selv og din partner den tryghed, at hvis amningen driller, så er der et alternativ.