Sådan får du den bedste firmajulefrokost

Julelys

Den helt perfekte firmajulefrokost kan være svær at planlægge, da der er meget, man skal holde styr på og sørge for, for at alle gæsterne får en fed oplevelse, som er værd at huske tilbage på.

Er du gået i stå i planlægningen, eller ved du måske slet ikke, hvor du skal starte for at få stablet den perfekte julefrokost på benene, så læs her hvad man blandt andet skal tage stilling til for at få planlagt den bedst mulige firmajulefrokost.

Hvem skal stå for planlægningen?

Fordi der som sagt er så meget, der skal planlægges og tilrettelægges på forhånd, kan det være direkte uoverskueligt at tage sagen i egen hånd. Der findes dog heldigvis en masse eventfirmaer og organisationer, der har som speciale at planlægge nogle fede firmajulefrokoster til enhver slags og størrelse firmaer.

Overvej, om det kunne være en mulighed at betale nogle eksperter for at planlægge det hele, så arrangementet med garanti kommer til at stå fuldstændig skarpt og gå som smurt hele vejen igennem.

Hvor meget man vil have et eventfirma til at tage sig af, kommer helt an på, hvad man selv foretrækker – man kan betale sig fra det hele, eller man kan vælge, at de blot skal stå for mad og drikke eller underholdning og musik eller noget helt andet.

Mad og drikke

Før selve festen for alvor går i gang, er der tradition for, at man spiser en lækker middag sammen med sine kollegaer. Hvad, der skal på menuen og hvor mange retter, der skal serveres, kommer helt an på, hvor formelt man ønsker, at det skal være, men så længe det er noget lækkert og gerne lidt ud over det sædvanlige, skal det nok falde i god jord hos langt de fleste.

Sammen med maden skal der naturligvis serveres noget god vin, som passer helt perfekt til den mad, der bliver serveret, og når middagen efterhånden er ved at være ovre, er det altid et hit med en bar, der servere flere forskellige slags drinks.

Her kan man for eksempel hyre cocktailkursus.dk som kan stå for barløsningen hele aftenen og servere masser af lækre drinks til alle, der ønsker det. Sammen med de mange drikkevarer hører selvfølgelig isterninger, så drinksene bliver serveret kolde og forfriskende. Når der er så mange mennesker, der skal have drinks med isterninger, så køb isterninger i store mængder, så der er nok til alle gennem hele julefrokosten.

Underholdning

Der er mere til en julefrokost end god mad og et dansegulv; arrangementet er til for at skabe et bedre sammenhold mellem kollegaerne, som med arrangementer af den kaliber får mere og mere tilfælles. Dermed skabes der et helt unik bånd mellem medarbejderne, som på den måde forhåbentlig vil drage fordel af det i hverdagen og arbejde bedre sammen.

Det er let at komme i gang med en samtale under middagen, dog sjældent en samtale, der er meget anderledes end dem, man har omkring frokostbordet i hverdagen, og når først der går fest i den, er der sjældent mange lange samtaler.

Derfor har underholdende indslag rigtig stor betydning for firmajulefrokosten – det er en sjov oplevelse, der ligger langt fra de sædvanlige oplevelser, man har med sine kollegaer, og det skaber et godt sammenhold mellem medarbejderne, som vil få noget nyt at snakke om.

Underholdningen kan for eksempel bestå af nogle små aktiviteter, der foregår i mindre hold eller det kan være noget for hele selskabet – blandt andet et sjovt indslag. Vil man booke underholdning, skal man dog huske at være ude i rigtig god tid, for at man kan være sikker på, at man kan booke det, man er ude efter.

Der er rigtig mange firmajulefrokoster, der falder på de sammen to-tre fredage i december måned, og derfor er der rift om det. Vil man hyre en musiker, en komiker eller en anden personlighed, skal man altså regne med at kontakte vedkommende i adskillige måneder i forvejen.