Omdan haven til en oase

I denne artikel vil vi se lidt nærmere på, hvordan man kan omdanne sin have til en lille oase, der lader de menneskelige batterier op. Det er selvfølgelig ikke alle, der er så heldige at have en have. Her er der også gode råd at hente i forhold til, hvordan man kan skabe den samme oasefølelse i en park eller i et familiemedlems eller vens have. Det er ikke så svært, så sæt dig bare godt til rette og læs videre.

Lad musik strømme i øregangen

I disse højteknologiske tider er der mange, der ejer et par earpods eller bare almindelige høretelefoner med ledning til mobiltelefonen. Her kan man altid høre god musik, som passer til ens smag og humør. Det er her oasefølelsen kommer ind i billedet. For, hvad end du befinder dig i din egen have, en vens have eller i en park, kan du gøre noget for at skabe en rolig og healende oplevelse for dig selv. Find noget rolig musik på en streamingtjeneste, det kan for eksempel være reikihealingsmusik, yoga musik, meditationsmusik eller noget harpe musik, og find dernæst et roligt sted i haven eller parken.

Bring ro i krop og sind

Med al den travlhed og stress og jag, der er forbundet med vores moderne livsførelse, kan man nu vælge at gå en anden vej for en stund ved at høre stille og healende musik. Sæt dig på et medbragt tæppe eller en yogamåtte og luk øjnene blidt i. Det er vigtigt, at du sidder komfortabelt, så medbring eventuelt også en lille siddepude. Sid i en stilling, som virker for dig og slap helt af i kroppen. Sid bare og træk vejret dybt ned i maven og lyt til musikkens blide toner. Det vil næsten være som om, at du helt glemmer den ydre verden for en stund.

Bring stilheden ind i haven

Er du så heldig at have din egen have, er der rig mulighed for at indrette den på en meditativ måde. Her kan du plante skønne frugttræer, som giver dejlig frugt. De blomstrer også så smukt i foråret, og har du plantet kirsebærtræer, er det næsten som at være i Japan eller på Bispebjerg Kirkegård, hvor kirsebærtræernes blomstring i foråret er et kæmpe tilløbsstykke for mange mennesker. For at købe et skønt kirsebærtræ, kan du altid kigge på tilbud på ananas kirsebærtræ, så du får en billig løsning.

Inviter dig selv på en rolig date

Mange er fortrolige med, at man går på date, når man gerne vil opleve tosomheden. Men hvad med dig selv? Er det ikke også vigtigt at dyrke din positive ensomhed og lære dig selv ro og komfort i sjælen? Det kan din have hjælpe dig til på bedste vis.