5 sjove ideer til et firmaevent

I mange tilfælde vil det være en god idé at afholde et firmaevent – uanset om det er en dagsudflugt eller en firmafest. Det er nemlig den helt ideelle måder at få rystet alle medarbejderne sammen på, skabe nye bekendtskaber og dermed forbedre samarbejdet på arbejdspladsen.

Når der skal planlægges et firmaevent, er det vigtigt, at der er nogle gode aktiviteter, som alle medarbejdere vil synes er sjove. Vi har her samlet nogle sjove ideer, som kan hjælpe dig med at holde det bedste firmaevent for dine medarbejdere.

Escape room

Et escape room er uden tvivl en god løsning, hvis du virkelig gerne vil have at dine medarbejdere kommer hinanden ved, lærer hinanden at kende og lærer at samarbejde. Det er især en god løsning, hvis du for nyligt har fået nye medarbejdere på holdet, som skal lære de garvede medarbejdere at kende. Her er medarbejderne nemlig spærret inde i et rum sammen og skal samarbejde og finde kreative og logiske løsninger for at finde vej ud derfra igen.

Madlavningskursus

Madlavningskurser er ikke kun lærerige. De er også lækre. Her kommer I dog virkelig hinanden ved og lærer at samarbejde om at lave lækker mad – og så får I også lov til at sidde og nyde maden bagefter. Det er både en sjov og lærerig aktivitet og en hyggelig middag i én løsning, og det er uden tvivl noget, som dine medarbejdere vil elske.

Forhindringsløb

Vil du gerne ud at give den gas? Så skal et forhindringsløb være en god løsning. Her er der mange forskellige øvelser og forhindringer, som medarbejderne skal igennem, og her kan en intern konkurrence også være en god idé – eller en konkurrence mod nogle andre, hvis samarbejde blandt medarbejderne er vigtigt for dig. Det skal dog lige nævnes, at det kræver meget intens fysisk anstrengelse, så det egner sig ikke for alle.

Paint ball

Hvis der er nogle afdelinger, der skal rystes sammen, så kan lidt intern konkurrence være en god løsning – én afdeling mod en anden. Her er Paint ball en god løsning, da det her er meget nemt at opdele hold og kæmpe mod hinanden, dog uden rent faktisk at kæmpe. Det er også en sjov aktivitet, som kræver lidt strategi – og det vil uden tvivl ryste afdelingerne sammen. Det skal dog lige nævnes, at det godt kan gøre ondt at blive ramt alligevel, selvom det blot er maling.

Forlystelsespark

Hvis målet er at komme lidt væk fra arbejdspladsen og komme hinanden ved i mere afslappede rammer, så kan en dag i en forlystelsespark være en god løsning. Det er øjeblikkeligt sjov for alle, og her er der også mulighed for små konkurrencer dagen igennem. De mere afslappede rammer kan være en god mulighed for at medarbejderne lærer hinanden at kende mere privat end kun som en anden medarbejder – og det er lige netop det, der er med til at styrke fællesskabet og samarbejdet på kontoret.

Der er mange andre sjove aktiviteter, som kan glæde medarbejderne, f.eks. gokart, lasertag, quizzer eller filmaftener – men det vigtigste er, at du vælger en aktivitet væk fra arbejdspladsen. Vi anbefaler her at du prioriterer leje af bus, så medarbejderne også er samlet frem og tilbage. Det kan give nogle gode samtaler, især på tilbagevejen, hvor aktiviteterne helt sikkert vil blive diskuteret.